Žák s potřebou podpůrných opatření

5. 4. 2017

Datum a čas: 5. a 6. dubna, 9:00 – 16:00 hodin

Lektorka: Mgr. Jana Jedličková

Počet účastníků: 7

Obsah:

Legislativní změny (Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění zákona č. 82/2015 Sb. a vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných) přinášejí do škol nové požadavky a postupy ředitelů a učitelů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Seminář nabídne účastníkům ucelený přehled podpůrných opatření a východiska pro práci s žákem s 1. stupněm podpůrných opatření, včetně plánu pedagogické podpory. Témata:

  1. Seznámení s novelou školského zákona - zákonem č. 82/2015 Sb., zejména s § 16, 17, 18 a 19 a dalšími ustanoveními s přímou souvislostí s prováděcími předpisy zejména s vyhláškou č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, doporučení ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, formuláře
  2. Přehled podpůrných opatření – druhy, stupně; Podpůrná opatření 1. stupně – metody a formy práce, hodnocení žáka, spolupráce učitelů;
  3. Podpůrná opatření 2. - 5. stupně – metody a formy práce, hodnocení žáka, spolupráce učitelů;
  4. Předmět speciální pedagogické péče, pedagogická intervence v ŠVP,
  5. Individuální vzdělávací plán – obsah, k čemu slouží, vyhodnocování; Asistent pedagoga – role, pracovní náplň, komunikace s učitelem;
  6. Vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných;
  7. Plán pedagogické podpory – formulář - obsah, k čemu slouží, vyhodnocování;
  8. Efektivní komunikace a spolupráce uvnitř školy při realizaci PLPP.
     

Galerie